Star Wars Battlefront
2005.06.21. 20:42
Star Wars Battlefront
A Battlefront 3 CD-lemezen terpeszkedik, a telepítés után egy Vader-szuszogás adja meg az alaphangot. Ezt és a logókat követően általában egy intró következik, ami érthetetlen módon kimaradt. Ez már csak azért is sajnálatos, mert a Star Wars filmekben meglehetősen gyakori csatákból olyan bevezető mozit lehetett volna csinálni, aminek látták azonnal extázisba kerül a játékos. Helyette azonban marad a csalódottság és a hatalmas fekete pont a készítőknek. Így rögtön a profil-képernyő kerül a szemünk elé, ahol megadhatjuk, milyen néven kívánunk részt venni az ütközetekben, s megválaszthatjuk a nehézségi szintet. Szerencsére a menü igencsak ízléses és egyedi lett, s John Williams témáival kiválóan megadják az alaphangot (mondhatni: igyekeznek betölteni azt az űrt, ami az intró hiánya miatt keletkezett).
Mielőtt elkezdenénk játszani, érdemes elvégezni a különböző beállításokat. Ezek közül kiemelném a barátságos tűz (Game Options / Friendly Fire) opció bekapcsolását. Azzal, hogy képesek leszünk elpusztítani társainkat (illetve ők is minket) sokkal realisztikusabbá válnak a csaták. A Video és az Audio Options menükben a grafikus- és hangkártyánk (valamint a processzor és a memória) képességeinek figyelembe vételével állíthatjuk be a megjelenítés és a hangok részletességét. A Control Options tüzetes tanulmányozása kötelezően ajánlott - itt állíthatjuk be a megfelelő billentyűzet-kiosztást (külön-külön a gyalogos egységeknek, a járműveknek és az űrhajóknak). Végezetül finomíthatjuk az online beállításokat és megnézhetjük a készítők listáját.
Ha mindezzel végeztünk, következhet a játék!
A játékmenet
Miről is szól valójában a Battlefront? Akik ismerik a Battlefieldet és a hozzá hasonló játékokat, azoknak nem lesz újdonság, hogy egy-egy csatát kell megvívni, amelyben az győz, aki a végén állva marad. Kicsit érthetőbben: adott két harcoló fél, előre meghatározott létszámmal (a Battlefront esetében 200, 220, vagy 250 fő), valamint néhány Command Post (irányító állás), melyek egy része a mi, míg a többi az ellenség kezében van a csata kezdetén (némely esetben van(nak) semleges állás(ok) is).
Fő célunk, hogy az ellenséget megsemmisítsük (azaz a létszámát zéróra csökkentsük, melyhez nagy segítséget nyújthat az ellenséges, illetve semleges állások birtokba vétele is. Ezeknél a pontoknál születnek újra ugyanis az egységek - ennek feltétele, hogy az adott állás a csapat birtokában legyen. Ha a miénk, akkor a térkép zölddel jelöli, ha szürke, akkor semleges (azaz egyik csapat egységei sem tudnak újjászületni ott), amennyiben piros, úgy az ellenségé. Értelemszerűen minél jobban visszaszorítjuk az ellenfelet, annál jobban kezd el fogyni a létszámuk, így egy-egy pont elfoglalása akár az egész csata kimenetelét is döntően befolyásolhatja. Ahhoz, hogy birtokunkba vegyük ezeket az állásokat, elég a közelébe jutni és az állást jelző ikon először pirosról szürkére vált (amennyiben az ellenfélé volt), onnan pedig zölddé. Arra azonban nagyon oda kell figyelnünk, hogy a közvetlen környezetben ne tartózkodjon ellenséges egység, hiszen akkor a folyamat megáll. Ha pedig már egy-egy állás közelében vagyunk, ne felejtsük el feltölteni életerőnket egy magas droid segítségével és gondoskodni a lőszerutánpótlásról (a kis tömzsi robot felelős érte). Mindezt csata közben is megtehetjük, ha a likvidált ellenség, vagy csapattárs mellől felvesszük a kék (életerő), illetve piros (lőszer) kapszulát. |
|
|