Star Wars Battlefront
2005.06.21. 20:42
Star Wars Battlefront
A Battlefront 3 CD-lemezen terpeszkedik, a telepts utn egy Vader-szuszogs adja meg az alaphangot. Ezt s a logkat kveten ltalban egy intr kvetkezik, ami rthetetlen mdon kimaradt. Ez mr csak azrt is sajnlatos, mert a Star Wars filmekben meglehetsen gyakori csatkbl olyan bevezet mozit lehetett volna csinlni, aminek lttk azonnal extzisba kerl a jtkos. Helyette azonban marad a csaldottsg s a hatalmas fekete pont a ksztknek. gy rgtn a profil-kperny kerl a szemnk el, ahol megadhatjuk, milyen nven kvnunk rszt venni az tkzetekben, s megvlaszthatjuk a nehzsgi szintet. Szerencsre a men igencsak zlses s egyedi lett, s John Williams tmival kivlan megadjk az alaphangot (mondhatni: igyekeznek betlteni azt az rt, ami az intr hinya miatt keletkezett).
Mieltt elkezdennk jtszani, rdemes elvgezni a klnbz belltsokat. Ezek kzl kiemelnm a bartsgos tz (Game Options / Friendly Fire) opci bekapcsolst. Azzal, hogy kpesek lesznk elpuszttani trsainkat (illetve k is minket) sokkal realisztikusabb vlnak a csatk. A Video s az Audio Options menkben a grafikus- s hangkrtynk (valamint a processzor s a memria) kpessgeinek figyelembe vtelvel llthatjuk be a megjelents s a hangok rszletessgt. A Control Options tzetes tanulmnyozsa ktelezen ajnlott - itt llthatjuk be a megfelel billentyzet-kiosztst (kln-kln a gyalogos egysgeknek, a jrmveknek s az rhajknak). Vgezetl finomthatjuk az online belltsokat s megnzhetjk a ksztk listjt.
Ha mindezzel vgeztnk, kvetkezhet a jtk!
A jtkmenet
Mirl is szl valjban a Battlefront? Akik ismerik a Battlefieldet s a hozz hasonl jtkokat, azoknak nem lesz jdonsg, hogy egy-egy csatt kell megvvni, amelyben az gyz, aki a vgn llva marad. Kicsit rthetbben: adott kt harcol fl, elre meghatrozott ltszmmal (a Battlefront esetben 200, 220, vagy 250 f), valamint nhny Command Post (irnyt lls), melyek egy rsze a mi, mg a tbbi az ellensg kezben van a csata kezdetn (nmely esetben van(nak) semleges lls(ok) is).
F clunk, hogy az ellensget megsemmistsk (azaz a ltszmt zrra cskkentsk, melyhez nagy segtsget nyjthat az ellensges, illetve semleges llsok birtokba vtele is. Ezeknl a pontoknl szletnek jra ugyanis az egysgek - ennek felttele, hogy az adott lls a csapat birtokban legyen. Ha a mink, akkor a trkp zlddel jelli, ha szrke, akkor semleges (azaz egyik csapat egysgei sem tudnak jjszletni ott), amennyiben piros, gy az ellensg. rtelemszeren minl jobban visszaszortjuk az ellenfelet, annl jobban kezd el fogyni a ltszmuk, gy egy-egy pont elfoglalsa akr az egsz csata kimenetelt is dnten befolysolhatja. Ahhoz, hogy birtokunkba vegyk ezeket az llsokat, elg a kzelbe jutni s az llst jelz ikon elszr pirosrl szrkre vlt (amennyiben az ellenfl volt), onnan pedig zldd. Arra azonban nagyon oda kell figyelnnk, hogy a kzvetlen krnyezetben ne tartzkodjon ellensges egysg, hiszen akkor a folyamat megll. Ha pedig mr egy-egy lls kzelben vagyunk, ne felejtsk el feltlteni leternket egy magas droid segtsgvel s gondoskodni a lszerutnptlsrl (a kis tmzsi robot felels rte). Mindezt csata kzben is megtehetjk, ha a likvidlt ellensg, vagy csapattrs melll felvesszk a kk (leter), illetve piros (lszer) kapszult. |
|
|