Jedi Knight Jedi Outcast
2005.06.21. 20:40
Jedi Knight Jedi Outcast
A LucasArts Entertainment Company abban a rendkívül irigylésre méltó helyzetben van, hogy csak ő adhat ki Star Wars játékokat. Ám az akciójátékok terén inkább a konzolokra jellemző külső nézeti játékokat preferálja, szemben az FPS-ekkel (belső nézetű lövök-mint-gép). A "hőskorban", az X-wing és a Tie Fighter sikere után jött ki az első igazi SW FPS, a Dark Forces, ahol egy (kissé Duke Nukem utóérzésű) zsoldos, nevezetesen Kyle Katarn bőrébe bújva harcolhattunk a Birodalom - és annak legújabb hadi gépezetei, a Dark Trooperek ellen. Ugyan technikailag le volt maradva a kortársai (Quake, DN3D) mögött, de története és persze az SW világ miatt mégis kitűnő játék volt.
Utóda, a Jedi Knight már teljesen 3D-s volt, és itt már a Jedik életébe is belekóstolhattunk, ráadásul Kyle közben szakállat növesztett, és némileg megkomolyodott (sajnos a csípős beszólásainak éle is csorbult a DF-hez képest). A JK történetének fő momentuma a "Jedik völgye", egy misztikus hely, amely az erő talán legkoncentráltabb megnyilvánulása. A Jedi Knight több olyan dolgot is felmutatott, ami miatt kitűnt társai közül: például a játék közbeni átvezető mozikban valódi színészeket láthattunk számítógépekkel alkotott hátterek előtt, vagy a játéknak többféle vége is lehetett attól függően, hogy a 'jó' vagy a 'gonosz' erőt követtük a játék alatt.
Kicsivel később a LucasArts kihozott egy küldetéslemezt, a Mysteries of the Sith-et, amiben Mara Jade-el keveredünk egy csúnya kis összeesküvésbe. Ugyanakkor ebben az időben kezdett a LucasArts egy lejtőmenetet. Játékai egyre laposabbak és unalmasabbak lettek, ami az eladási számokon is visszatükröződött. Az Ep1 megjelenése után ez a helyzet, ha lehet, még nyilvánvalóbbá vált, így a cég vezetése egy sor változtatást eszközölt az elkövetkező játékokkal kapcsolatban. Így például a következő akciójáték, az Obi-van megjelenése kérdésessé vált, és 'helyette' a Raven csapatnak kiadta a Jedi Knight folytatását. A Raven neve igen jól cseng a játékpiacon, olyan játékokat készítettek, mint a Heretic 2, Soldiers of Fortune vagy a Star Trek - Voyager: Elite Forces, ez utóbbira amúgy többször is utalni fogok, mivel sok a hasonlóság a két játék között.
Amit már most lehet tudni, hogy a LucasArts-nak eddig a legsikeresebb játéka lett a JK2, így szinte biztosra vehetjük, hogy Kyle története folytatódni fog... A saját véleményem az, hogy jó 3 éve ez az első játék, ami tényleg kiérdemli a STAR WARS logót, és bár sok dolgot kritizálok benne, ez egy olyan játék, aminek minden Star Wars rajongó polcán ott a helye.
Előétel:
A Jedi Knight 2 a Quake 3 kicsit feljavított motorját használja, vagyis bizony gépet kér. Ahhoz, hogy minimális felbontásban játszható legyen, ajánlott egy 400Mhz-es proci, 128MB ram és legalább egy TnT2 vagy G400 szintű kártya. A közepes felbontáshoz már egy 600Mhz-es proci, 192MB ram és egy T&L kártya (GeForce vagy Radeon) szükségeltetik, a maximális részletességhez 1024x768 mellet pedig bizony elkel egy legalább 1Ghz-es proci, 256MB ram és egy (jelenleg) csúcs videokártya, mint a GeForce 3 vagy a Radeon 8500. A játék a winchesteren kb. 600MB-ot foglal, de ha sokat mentegetünk, a 'saves' könyvtár pluszba akár a 100MB-ra is meghízhat a végére...
Az indulás:
Az első dolog, ami feltűnhet, az az, hogy az egy- és a többjátékos módot külön tudjuk elindítani, ja, és ne feledjük, hogy a két mód semmi kapcsolatban nincs egymással, vagyis, a különféle beállításainkat külön-külön mindkettőnél el kell végezni. Az egyjátékos mód indítása után a főmenüben a következőket találjuk: -New: új játékot indíthatunk -Load: egy mentést folytathatunk -Controls: a gombok beállítása -Setup: a grafikai, hang és egyéb opciókat állítgathatjuk itt.
A Controls menüben feltűnhet, hogy az erőket külön gombokra is lehet bekonfigurálni, de lehet közöttük lépkedni is, és egy aktiváló gombbal használni őket. A 'Lightsaber Style' csak később lesz aktuális, amikor már többféle küzdőmódot is megismerünk. A Setup-ban a grafikai részletességet egyszerűen a 'Video Quality'-val tudjuk váltogatni, de persze mi is meghatározhatjuk, hogy milyen felbontásban és milyen részletesség mellet akarunk játszani. A 'More Video' alatt 'Dynamic Lights' a fények/árnyékok valós lekövetését jelenti, a 'Wall Marks' a falakon / padlókon látható lövésnyomokat, míg az 'Anisotropic Filter' egy speciális textúra szűrést jelent, amely a textúrák minőségét javítja. Ezek mindegyike azonban erősen igénybe veszi a videokártyát, tehát ha FPS gondjaink vannak, ezeket lehetőleg kapcsoljuk ki. Az 'Options'-ban a sok, a játékot befolyásoló apróságot állíthatunk: a 'Draw Crosshair' a célkereszt ki/bekapcsolását jelenti, a 'Identify Target' bekapcsolásakor ha a célkereszt valamire mutat, akkor információt kaphatunk róla, míg a 'Slow Motion Death'-nél a célpontok halálakor bekövetkező lassított mozifilm-nézetett sűrűségét tudjuk változtatni. A '3rd Person Lightsaber' és a '1st Person Guns' azt jelenti, hogy lézerkard, illetve egyéb fegyvereknél milyen nézetett használjuk - alapból (amikor mindkettő be van kapcsolva) a kézifegyvereknél 'belső', míg fénykardnál 'külső' nézetbe kapcsol automatikusan a játék.
A történet háttere:
Mintegy 10 évvel járunk az Endori csata után, a Birodalom maradványa, amit a játékban is csak 'Remnant'-nak (jelentése: maradvány...) neveznek még mindig erős a szektorban (hogy melyikben? Az nem derül ki), Kyle és barátnője Jan aféle zsoldosként az Új köztársaságnak dolgoznak, ám Kyle már lerakta a fénykardot, mivel a Jedik Völgyében történtek miatt (Jedi Knight első rész) kicsit megcsömörlött. Mon Mothma éppen egy megbízatást ad nekünk, hogy egy Remnant bázison nézzünk szét, ugyanis erről a bázisról egy gyanús rádióüzenetet fogtak, amelyben a Jedik Völgyét említik.
Cheatok a Single player-hez:
A konzol előhívásával írhatjuk be a kódokat shift+0
A cheatok engedélyezése helpusobi 1
god-örökélet
giveall-minden tárgy,fegyver
notarget-az ellenség nem lát
noclip-falonátjárás
Single Plyer mapok:
A pálya behívása pl: map kejim_post (természetesen a konzolba)
kejim_post kejim_base artus_mine artus_detention artus_topside valley yavin_temple yavin_trial ns_streets ns_hideout ns_starpad bespin_undercity bespin_streets bespin_platform cairn_bay cairn_assembly cairn_reactor cairn_dock1 doom_comm doom_detention doom_shields yavin_swamp yavin_canyon yavin_courtyard yavin_final pit
npc spawn x (x=npc neve például:npc spawn alora)
npc-k nevei:
atst bartender bespincop bespincop2 desann galak galak_mech glider gonk gran gran2 granboxer granshooter howler impcommander imperial impofficer impworker impworker2 impworker3 interrogator jan jedi jedi2 jedif jeditrainer kyle lando luke mark1 mark2 minemonster monmothma morgankatarn mouse prisoner prisoner2 probe protocol protocol_imp r2d2 r2d2_imp r5d2 r5d2_imp rebel rebel2 reborn rebornacrobat rebornboss rebornfencer rebornforceuser reelo remote rockettrooper rodian rodian2 seeker sentry shadowtrooper shadowtrooper2 stcommander stofficer stofficeralt stormpilot stormtrooper stormtrooper stormtrooper2 swamptrooper swamptrooper2 tavion test trandoshan ugnaught ugnaught2 weequay weequay2 weequay3 weequay4
|